Община Челопеч направи първите успешни стъпки към развитие на туризма. В началото на 2020 г. беше направено маркетингово проучване и изготвяне на препоръки за превръщане на община Челопеч в атрактивна туристическа дестинация. В резултат на това беше написана монография на тема „Маркетингови и комуникационни насоки за създаване на имидж на община Челопеч като туристическа дестинация”. Книгата е издадена със съдействието и финансовата подкрепа на община Челопеч. Изданието е насочено както към студенти и докторанти, изучаващи регионално развитие, туризъм, маркетинг и комуникации в различните университети, така и към преподаватели и експерти по туризъм, институции и предприемачи в областта на маркетинга и туризма, организациите за управление на туристическите райони и местните власти. Електронната версия вече е достъпна в интернет платформата ResearchGate. В началото на 2021 година ще бъде разпространена както на сайта на община Челопеч, така и на други сайтове. Печатното издание също ще бъде готово в началото на януари.